keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

Peppi matkustaa, osa nolla: Lähtölaskenta

Moi! Mä oon Peppi. Tai Aatu. Tai Antero. Tai monia muitakin tosi ääliöitä nimiä, mitä mun mutsi keksii.



No joo, oon tässä kuvassa tosi söpö. Tai siis oonhan mä söpö mut aika harvoin näytän tältä :D Yks mun nimistä on rähjä-Eetu, tykkään olla mielummin itteni näkönen eli vähän harmaa ja paikoittain likanen. Oon 5 vuotta ja mun perheeseen kuuluu mutsin ja faijan lisäks ihan paras sisko Pimu. Se näyttää samalta ku mä mut se on Prinsessa...eli joskus vähän ärsyttävä. Ja se seuraa kokoajan mutsia ja tekee kaiken mitä se sanoo. Mä en aina jaksa. On mulla toinenkin sisko, Alina. Se muutti meille jotain vuosi sitten, enkä mä aluks tykänny siitä yhtään. Yritin olla vihanen mutsille mut ku mä huomasin, et se on tainnu muuttaa meille asumaan, mun oli taas pakko puhuu niille. Nykyään se on ihan jees mut en mä sen kaa jaksa mitään olla. Mä tykkään saunomisesta, nukkumisesta, lööbailusta, ulkoilusta, Pertti-ukista, Timppa-sedästä ja mökillä olemisesta. Mä vihaan aikasia aamuja (mutsi repii mut juoksemaan aamuyöllä...kelatkaa), pahaa ruokaa ja sitä yhtä lyttynokkaa, joka kävelee meikän tiellä joka päivä. Se koira on tainnu juosta päin seinää, se on niiiin ruma, voisin hakata sen. 

Mutsi meinas, et me kerrotaan teille siitä kun mä oon taas lähössä reissuun. Ne kerto mullekin siitä vasta äsken ku jos olisin tienny aiemmin, olisin kuulemma aukonu päätäni Pimulle ku se ei pääse. Se joutuu menemään sen toisen mummin ja papan mökille. Meikä on matkustanu ennenki. Tässäkin kuvassa oon Saksassa Moselin laaksossa tsiiduilemassa..



Ja tässä Marbellassa smoothiella..



Nyt me lähetään Portugaliin. Mun mummi asuu siellä osan vuodesta. Meen kattoo sen mestat ja ottaa rennosti. Ei huono. Mut se on huono, et mua on kiusattu pari kertaa lääkärisedän luona ja nyt vasta tiiän miks, tän reissun takia. Mun mutsin kaveri muistutti kaikista rokotteista ja karkotteista. Pitää ottaa, etten tuu pipiks.


Meillä oli ajankohtaista antaa raivotauti ja 4-rokote, koska olivat vanhentuneet. NexGard spectra hoitaa punkit ja sydänmadon (pureskeltava, vaikutus 1kk yhdellä tabletilla). Bayvantic häätää hietasääsken (kolme viikkoa laittamisesta), eli ehkäisee leishmanioosin. Leptospiroosia vastaan tulee rokottaa. Annetaan ensin kerran ja tehostetaan kuukauden kuluttua. Ennen kotiinpaluuta kohteessa tulee antaa paikallisella lääkärillä vielä ekinokokki-rokote, jolla pyritään estämään mahdollisen heisimadon leviäminen Suomeen. Rokotteet tulee olla merkittyinä koiran omaan passiin.


Aikamoinen määrä kaikkee mutta onneks ne on nyt hoidossa. Mutsi uhkaili, että joudun vielä pesulle ennen lähtöä, just tyhmää. Enää kaks ja puol yötä niin mä lähen aurinkolomalle. Kerron sit teille, miten matka meni. Ainakin yhen jutun tiedän, aion ottaa näin rennosti lentsikassa. Mikäs siellä on pötkötellessä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti