torstai 12. joulukuuta 2013

Minusta bloggaaja!

Vielä puoli vuotta sitten en olisi uskonut tämän päivän koittavan, minusta tulee bloggaaja :) Vaikka olenkin välillä hieman myöhässä kaikista muoti-ilmiöistä ja muista mm. sosiaalisen median hienouksista, syynä on ollut kiire. Olen 14-vuotiaasta saakka tehnyt töitä koulun ohella rakkaan harrastukseni, voimistelun parissa ja myöhemmin työn ohella jopa kahta liikuntaan liittyvää duunia. Kaikki hoidan aina vimpan päälle ja kunnolla, siksi myös kotona on riittänyt hommaa pelkästään työn suunnittelussa, mitä nyt ylipäätään kotona on ehtinyt käymään. Telkkaria en ole ehtinyt katsoa, lehtiä lukea, ystäviä tavata tai oikeastaan mitään normaalin ihmisen rentoutumista arjen keskellä. Olen toki saanut pitää lomaa ja matkustella mutta kotona vietetty aika on jäänyt vähiin. 

Minulle sattui päivätyörintamalla muutos vuosi sitten kun jätin todella hyvän vakituisen toimistotyön ja lähdin rohkeasti kokeilemaan uutta työtä, johon minut suostuteltiin. Työ ei kuitenkaan ollut aivan sitä, mistä haaveilin ja puhuttiin ja niin siinä kävi, että jätin päivätyön keväällä kokonaan. Lupasin itselleni ja rakas mieheni samoin, että saan olla hetken kotona ja tuuletella ajatuksia, olihan meillä tulossa kesällä myös häät, joissa minulla riitti homma kerrakseen. Askartelimme siskon kanssa, kävimme uimassa, shoppailemassa ja kaikkea muuta lomalaisen elämään kuuluvia juttuja. Kesän aikana olen muuttunut paljon; minulla ei ole enää minuttiaikataulua (aina), en ajattele jatkuvasti töitä tai sitä, mitä pitäisi tehdä. Osaan olla ja nauttia hetkestä! Samalla minusta on kuoriutunut pieni piipertäjä :) Myyn tavaroita kirppiksellä, teen siellä itsekin löytöjä, leivon ja kokkaan (sitä tosin olen tehnyt aina), askartelen ja tuunaan vanhoja asioita ja ennenkaikkea SISUSTAN! Oih, olen niin rakastunut siihen hommaan! Kodin sisustusta on muutettu ja vireillä on jatkuvasti joku projekti. Olen jopa tehnyt siskon perheelle kahden huoneen täyden remontin salaa kun olivat reissussa :D 

Nämä ovat tätä nykyä asioita, joista nautin suunnattomasti, ovat terappeuttista puuhastelua, tulen käden jäljestäni iloiseksi ja silmä lepää. Näistä asioista tulee blogini koostumaan. Toki mukaan mahtuu myös tarinoita hyvinvoinnista, joka on toinen ammattini ollut jo pienen ikäni. Olen jo pitkään, myös tämän kesän ja syksyn tehnyt yritykselleni töitä personal trainerina ja ohjaajana ja tällä hetkellä näyttää siltä, että se tulee olemaan lähitulevaisuuteni työrintamalla. 

Toivon tulevien juttujen ja kuvien tuovan lukijoille inspiraatioita ja oivalluksia samaan tapaan kuin minä itse nämä ajatukset onnekseni löysin. Nautitaan elämästä!
Tässä tunnelmia suosikkilomakohteestamme, Thaimaasta. Siellä olen aina kiireisenäkin aikana saanut rentoutua, sielu lepää ja sinne kaipaa aina vain uudestaan ja uudestaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti